Communicatie professional (32 uur)

Lijkt het jou leuk om samen met collega’s te werken aan het vergroten van onze naamsbekendheid en ons bereik? Vind je het een uitdaging om inwoner-huiseigenaren op een toegankelijke, onafhankelijke manier te informeren over het besparen van energie en het opwekken ervan in en rondom hun woning? Heb je zin om hiervoor nieuwe dienstverleningsconcepten te ontwikkelen? Lees dan vooral verder, want we zijn op zoek naar jou! 

Let op: we zijn specifiek op zoek naar iemand die graag in loondienst bij ons komt werken. Dus reageer niet als het werken als ZZP-er of freelancer een voorwaarde voor je is.

Wat houdt jouw functie in?  

De coördinator communicatie en marketing is verantwoordelijk voor het communicatiebeleid en draagt zorg voor de (gemeente specifieke) content, online media, vormgeving en de continue zichtbaarheid voor inwoners en gemeenten. Hij/zij draagt de visie en het beleid van onze organisatie correct naar buiten uit. De werkzaamheden zijn zowel uitvoerend als adviserend van aard. 

Dit ga je doen 

  • Je overlegt met de directeur, communicatiemedewerker en soms stagiaires over de planning en uitvoering van al onze communicatie-activiteiten. 
  • Je adviseert over de in te zetten kanalen en strategie. Dit werk je uit in een communicatieplan. 
  • Je zorgt voor coördinatie en uitvoering van het communicatieplan. Denk daarbij aan:
    • onze website
    • sociale media
    • e-mailmarketing (we brengen 4 keer per jaar een externe nieuwsbrief uit) 
    • artikelen en advertenties in lokale online en offline media (je schrijft hier zelf ook artikelen voor)
    • interne communicatie (we brengen regelmatig een interne nieuwsbrief uit)
    • e.a.. 
  • Je bewaakt de voortgang en zorgt voor een maandelijkse rapportage m.b.t. bereik.
  • Je denkt mee over nieuwe dienstverleningsconcepten en werkt mee aan de uitvoering. 

Herken je jezelf hierin? Dan zijn we op zoek naar jou! 

  • Je hebt actuele kennis van marketing en communicatie. 
  • Je bent vaardig in het voeren van (eind)redactionele werkzaamheden. 
  • Je kent de (social) media als je broekzak. 
  • Je bent creatief/conceptueel sterk. 
  • Je kan wervend schrijven en bent scherp op taal- en spelfouten.
  • Je hebt een mening over opmaak en vormgeving en bent in staat om zelf basishandelingen te verrichten. 
  • Je hebt aantoonbare kennis van en vaardigheid met tools als Google Analytics, WordPress en LaPosta. MS Office 365, Teams en Sharepoint kennen voor jou ook geen geheimen.
  • Je bent in staat om je eigen werk goed te organiseren en projecten te managen. 
  • Je hebt affiniteit met voorlichting en met energie besparen en opwekken. 
  • Je vindt het fijn om mede verantwoordelijk te zijn voor het hele reilen en zeilen van onze organisatie en bent meer dan alleen communicatie adviseur. 
  • Jij voelt je thuis in een organisatie met een klein team van betaalde medewerkers en  veel vrijwilligers. 
  • Jij werkt 32 uur per week en verdeelt deze uren naar eigen inzicht. Je vindt het geen probleem je uren soms anders te verdelen wanneer het werk dat vraagt. Andersom vinden wij dat ook geen probleem.
  • Je kiest bewust voor een baan bij een non-profit organisatie en gaat er helemaal voor. 
  • Jij hebt minimaal HBO werk-/denkniveau met ruime ervaring.  
  • Jij woont in Helmond of omgeving. 

Over ons

We zijn het officiële energieloket voor 8 gemeenten. Het EnergieHuis is ontstaan uit een burgerinitiatief en wordt steeds professioneler. Daar zijn we met ons team dagelijks mee bezig.

Nieuwsgierig?  

Neem gerust contact op met onze directeur, Bregje van Bragt. Contactgegevens [email protected], 06 – 86 66 19 53. 

Solliciteren? 

We ontvangen je reactie met motivatie en cv graag zo spoedig mogelijk. Je kunt deze mailen naar [email protected]